maandag 12 augustus 2013

I love books tag

Hiii people ♥
Ik ben dol op tags , dus ik ga weer een tag doen. De I love books tag, want ik ben een beetje nerdy :33
Ik heb de vragen naar het Nederlands vertaald en een beetje veranderd. 

1. Wat lees je op dit moment?
Op dit moment lees ik 'de amulet' van Simone van der Vlugt. Dit boek gaat over Nina die leeft in 1630 en verdacht wordt van hekserij. Haar moeder is verbrand op de brandstapel en ze heeft ook vreemde dromen. Nina vlucht de stad uit met de amulet van haar moeder en heeft een lange zwerftocht voor de boeg.
2. Welk personage in welk boek lijkt op je?
Ik vind zelf dat ik best wel lijk op het meisje Lou in het boek 'No en ik'. Ik herkende mezelf echt in Lou. No en ik is trouwens echt een supermooi boek. 
3. Welk boek had een grote invloed op je
'Komt een vrouw bij de dokter' en 'de gelukkige huisvrouw' jank jank jank. Net als de films trouwens.  
4. Welk boek raad je absouluut aan?
De hongerspelen van Suzanne Collins. Wauw! Echt een super boek, leest lekker weg en je wilt niet stoppen met lezen. Vlammen en spotgaai zijn ook erg goed, maar ik zou als ik moest kiezen tussen de 3 boeken uit de serie, zou ik toch voor de hongerspelen gaan. 
5. Welk boek kan je steeds weer opnieuw lezen?
Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman lees ik elk jaar weer opnieuw en elk jaar snap ik weer waarom ik hem opnieuw heb gepakt, hij blijft leuk :3 
6. Welk boek verraste je?
Meestal kan ik het einde van het boek wel voorspellen. Alleen bij 'de eetclub' van Saskia Noort had ik iets totaal anders verwacht. 
7. Welk boek moet er echt nog verfilmt worden?
Joël van Carry Slee moet sowieso nog verfilmt worden. En Spotgaai van Suzanne Collins, maar die gaat ook nog wel verfilmt worden. Dus ik ga bij deze vraag voor Joël, omdat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. 
8. Voor welke genre zou je kiezen en waarom? Liefde, avontuur, thriller of science fiction?
Als ik uit deze vier moest kiezen zou science fiction sowieso afvallen, vind ik helemaal niks. Dan zou liefde afvallen. Dan avontuur. En thriller blijft over. Want thriller is super leuk! Hoe meer doden, hoe beter :D :) 
9. Welk boek raadt je absoluut af?
Oeroeg van Hella S. Haasse, gelezen voor een schoolopdracht. Dat boek vond ik nog echt helemaal niks, nada, noppes. Er gebeurde niks in, zat geen verhaal in, woorden waarvan ik echt dacht 'wat is dit nou weer voor ouderwets zooitje woorden..' bah, gelukkig dat het een dun boekje was, maar ik zou hem absoluut afraden, wat een rotboek. 


Dat waren de vragen alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden! :3 

Xoxoxoxoxo ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten